Konecranes Abp:s årsredovisning och förvaltningsutlåtande 2017 har publicerats

Stock exchange release

Konecranes Abp:s årsredovisning för år 2017 har publicerats. Årsredovisningen finns bifogat och på bolagets webbsida. Årsredovisningen som inkluderar bokslutet och styrelsens verksamhetsberättelse har publicerats på finska, engelska och svenska.

Den tryckta versionen av årsredovisningen är tillgänglig i slutet av vecka 12. Årsredovisningen kan beställas via vår hemsida www.konecranes.com > Investors > Reports and result presentations > Order Annual Report.

Konecranes publicerar också bifogat sitt förvaltningsutlåtande för 2017. Utlåtandet finns också på vår webbsida: Investors > På svenska > Förvaltningsutlåtande.

KONECRANES ABP

Eero Tuulos
Direktör, Investerarrelationer

YTTERLIGARE INFORMATION
Eero Tuulos, Direktör, Investerarrelationer, tfn +358 (0) 20 427 2050

Konecranes är en världsledande koncern av lyftverksamheter, med ett brett kundregister som innefattar verkstads- och processindustrier, skeppsvarv, hamnar och terminaler. Konecranes levererar produktivitetshöjande lösningar och service för lyftutrustning av alla fabrikat. År 2017 uppgick koncernens omsättning till 3 136 MEUR. Koncernen har 16 400 anställda på 600 platser i 50 länder. Konecranes aktien är noterad på Nasdaq Helsinki (symbol: KCR).

BILAGA
Årsredovisning 2017